نقش مدیران در خلاقیت و نوآوری کارگزاران روابط عمومی
رشد و شکوفایی ایده
های خلاق در روابط عمومی علاوه بر سایر فاکتورها ، مستلزم داشتن ویژگی ها و
خصوصیات خاص رفتاری از سوی مدیران است. اگر زمینه های لازم برای ابراز خلاقیت محیا
نباشد از خلاقیت و نوآوری خبری نخواهد بود. سازمان ها از نظر خلاقیت و جامه عمل
پوشاندن به نظرات جدید اعضاء متفاوتند. مدیران توانمند هر سازمان با تسلط به برخی
علوم مرتبط با رفتار سازمانی می توانند محیط مناسبی برای رشد خلاقیت و نوآوری
ایجاد کنند. مدیران می توانند با شیوه های رفتاری خاص از جمله احترام به باورها و
عقاید جدید و به کارگیری مدیریت استعداد، کارگزاران روابط عمومی را به خلاقیت و
نوآوری تشویق کنند.
محول
کردن بخشی از مسئولیت های مرتبط با روابط عمومی به کارگزاران و ارزش دادن به خدمت
رسانی به مخاطبان نیز در رشد خلاقیت و نوآوری آنان مفید خواهد بود. مدیر می تواند
توانایی و استعداد خلاقیت و نوآوری را در کارگزاران روابط عمومی ایجاد، ترویج و
تشویق کند و یا رفتار و عملکرد او می تواند مانع این امر حیاتی در روابط عمومی
شود. (مقاله، تجری، وبلاگ اخبار روابط عمومی)
داشتن
توانایی عقلانی، گزینش سبک فکری ابداعی در مقابله با مشکلات احتمالی و انگیزش برای
به فعل درآوردن ایده های جدید از سوی مدیران روابط عمومی می تواند در رشد این
توانایی هم در سطح مدیریت و هم در سطح کارگزاران مثمر ثمر باشد.