"روابط عمومی"

وبلاگی در مورد موضوعات و مقالات مختلف "روابط عمومی"

"روابط عمومی"

وبلاگی در مورد موضوعات و مقالات مختلف "روابط عمومی"

کاربرد های وبلاگ چیست؟

شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۶، ۰۸:۴۱ ق.ظ


در حال حاضر وبلاگ و وبلاگ نویسی به سرعت رو به افزایش می باشد وبلاگ کاربرد های دیگری پیدا نموده است کاربرد وبلاگ در روزهای اول تاسیس آن فقط انتشار مطالب و نظریات نویسنده خود اما امروزه و با فراگیر شدن سیستم وبلاگ دهی کاربرد های وبلاگ به حد یک سایت و یا حتی فروشگاه رسیده  و تقریبا نمی توانیم تفاوتی بین سایت و فروشگاه و وبلاگ ها گذاشت. وبلاگ ها دارای کاربرد های مانند : انتشار مطالب ، مقالات، اخبار و خدمات، معرفی اشخاص و شرکت ها، تبلیغات، همکاری درفروش، کسب و کار اینترنتی است.


وبلاگ ها دارای ویژگی ها و دستاوردهای زیادی می باشند که به بعضی از آن ها اشاره می گردد :

 


انتخاب مطلب ( داده ) : درصد تولید و نشر اطلاعات در جهان به سرعت در حال پیشرفت و رو به افزایش بوده  و روندی کاملا دنباله ایی را طی می نماید . بدیهی ست در این چنین وضعیتی ، حتی امکان مطالعه بخش کوچکی از آن ها نیز وجود نداشته و ما مجبور استفاده از روش ها و مکانیزم هایی به منظور فیلترینگ اطلاعات و یا یافتن اطلاعات مورد نظر در یک رابطه مخصوص بدون از دست دادن منبع با ارزش و محدود زمان می باشیم  . یکی از کاربرد های وبلاگ این است که وبلاگ ها با متمرکز شدن بر روی یک موضوع خاص قادرند بستری مناسب برای ارائه اطلاعات را فراهم کنند

با مطالعه و یا خواندن مطالب منتشر شده بر روی یک بلاگ که فردی با علاقه های شترک با شما تهیه و منتشر شده است ، احتمال پیدا کردن مطالب مورد نظر در زمانی معقول فراهم می شود. با ترکیب و جمع بندی مطالب منتشر شده در ارتباط با یک موضوع کاملا خاص از  چندین بلاگ انتخابی، می توان به مجموعه ای از اطلاعات مورد علاقه، به دست یافت . با توجه به این که بلاگ ها خلاصه ای از سایر موضوع های مربوط به دیگران را نیز ارائه می کنند ، آن ها یک دید اطلاعاتی مناسب  در ارتباط با یک موضوع را هم به مخاطب خود منتقل می کنند. مطلب ها و موضوعاتی که در چندین بلاگ هایی هایی مورد توجه قرار می گیرند به خواننده امکان آگاه شدن از  نقطه نظر های چندین بلاگ نویس  را در ارتباط با یک موضوع کاملا خاص ، خواهد داد . بدین صورت خواننده  قبل از این که مطالعه تمام مطلب ، دید مناسبی نسبت به آن را پیدا کند . به  فرآیند فوق ، triangulation   گفته می شود .

مدیریت کردن دانش و تجربه های شخصی  
یکی دیگر از کاربرد های بلاگ این می باشد که محتویات بلاگ  به منزله ی یک بایگانی از فکر ها و اندیشه های بلاگ نویسان  بوده که در مقطع های زمانی متفاوتی نوشته شده و  در صورت نیاز به اطلاعاتی ویژه می توان با استفاده از مرکز های جستجو  و بر اساس یک کلید واژه خاص  به آن ها مراجعه کرد. وجود لینک های بسیار مرتبط با یک موضوع خاص که توسط نویسنده یک بلاگ مشخص می شود ، امکان دنبال کردن وضعیت موجود در رابطه با یک موضوع ویژه را در اختیآر علاقه مندان می گذارد .


ارتباط دو طرفه 

یکی دیگر از کاربرد های بلاگ این است که همان طور که در بخش قبل  اشاره کردیم ، بلاگ ها به محیط و یا رسانه محاوره ای برای بحث های عمومی و تخصصی  تبدیل شد و امکان تعامل اطلاعاتی بین بلاگ نویسان و خوانندگان آنها از یک طرف و خوانندگان با خوانندگان از سوی دیگر فراهم می کند. خاصیت فوق از ماهیت دوطرفه بودن وب به بهترین نحو استفاده و آن را در جهت هدف های خود بکار می گیرد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۳
شهلا رحیم نیا

نظرات  (۲)

بسیار عالی ممنون

بسیار مفید و کاربردی بود متشکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی